Optymalizacja aplikacji mobilnych – ASO

Start » Usługi programistyczne » Optymalizacja aplikacji mobilnych – ASO

Sklepy z aplikacjami mobilnymi serwują użytkownikom pond 6.500.000 aplikacji na głównych platformach. Przy czym lwia część przypada na Google Play i Apple App store (obie platformy mają ponad 5 milionów aplikacji mobilnych, zdecydowanie w tyle jest Amazon App Store, Windows Store czy Samsung Galaxy Apps). Taka liczba aplikacji stanowi nie lada wyzwanie dla developerów, którzy szukają swojego miejsca na rynku aplikacji mobilnych. Obecnie nie jest wyzwaniem stworzenie samej aplikacji, znacznie trudniej jest zaistnieć w świadomości użytkowników i skłonić ich do pobrania naszej aplikacji w tym gąszczu.

Jeśli tworzysz aplikacje zapewne skupiasz się w głównej mierze na tym aby była możliwie najlepszą na tle aplikacji konkurencyjnych, my natomiast możemy Ci pomóc w zbudowaniu planu optymalizacji aplikacji mobilnych (w skrócie ASO od App Store Optymalization) w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenia na tym polu.

Optymalizacja Aplikacji Mobilnych

Czym jest ASO? ASO to proces optymalizacji aplikacji mobilnych, w celu uzyskania lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania sklepu z aplikacjami mobilnymi. Im wyższa jest pozycja Twojej aplikacji w wynikach wyszukiwania, tym bardziej widoczna staje się aplikacja dla potencjalnych klientów. Wyższa widoczność w sklepie przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony Twojej aplikacji w Google Play czy Apple App Store.

Celem optymalizacji aplikacji mobilnych (ASO) jest zwiększenie ruchu na stronie Twojej aplikacji w sklepie, co może się przełożyć na zwiększenie liczby pobrań samej aplikacji. Optymalizacja powinna się rozpocząć już na etapie projektowania aplikacji mobilnych i wymaga dogłębnej analizy, która doprowadzi do możliwie najlepszego zrozumienia grupy docelowej, do której aplikacja jest kierowana.

Dlaczego ASO jest tak istotne?

Badania wskazują, że 63% aplikacji pobieranych w sklepach mobilnych jest odkrywanych przy wykorzystaniu mechanizmów rekomendacji i wyszukiwarek wbudowanych w te sklepy.

Pomijając najmocniejszą formę rekomendacji jaką jest rekomendacja przez bezpośrednio znaną nam osobę, wyszukiwarki implementowane w sklepach z aplikacjami są wykorzystywane najczęściej w celu dotarcia do aplikacji, której szuka i którą chce pobrać użytkownik. Mówimy tu zarówno o rekomendacjach prezentowanych przez wyszukiwarki użytkownikom na podstawie ich zachowań behawioralnych jak i zwracanych wynikach wyszukiwania. Można zatem powiedzieć, że jest to najbardziej efektywna metoda dotarcia do Twojej grupy docelowej i jeśli jeszcze nie uwzględniasz ASO w swoim planie dotarcia do użytkowników, najwyższy czas aby to zmienić.

Usługi optymalizacji aplikacji mobilnych – ASO

Co oferujemy

W ramach naszej działalności pomagamy klientom na każdym etapie tworzenia i rozwoju aplikacji mobilnych w zakresie:

    • Audyt aplikacji mobilnych, to kompleksowa analiza aplikacji w celu identyfikacji potencjalnych możliwości zwiększenia widoczności aplikacji w sklepie mobilnym. Efektem audytu jest zestaw wytycznych, do wdrożenia w pierwszej kolejności w ramach prac nad optymalizacją aplikacji (ASO) dla wybranego sklepu.
    • Analiza konkurencji, to zazwyczaj pierwszy krok aby dowiedzieć się w jakim otoczeniu będzie działać gra czy aplikacja mobilna. Na tym etapie dobieramy techniki i strategie do dalszej pracy nad projektem. Wybieramy słowa kluczowe dla aplikacji, jej mocne strony, komunikację i formę prezentacji.
    • Optymalizacja ekspozycji aplikacji mobilnych w sklepie Google Play, Apple App Store i innych. To praca nad prezentacją aplikacji w sklepach mobilnych, eksperymenty, testy nad uzyskaniem optymalnej formy. Proces ten jest wielokrotnie powtarzany w poszukiwaniu rozwiązania, które daje najlepsze efekty.
    • Lokalizacja aplikacji mobilnych na rynki lokalne, optymalizacja to nie tłumaczenie. Niejednokrotnie aplikacja musi być dostosowana do lokalnego rynku nie tylko ze względu na różnice językowe. W zależności od charakteru aplikacji zmiany mogą iść znacznie dalej.
    • Tłumaczenie aplikacji mobilnych na rynki lokalne, bez poprawnych gramatycznie i logicznie tłumaczeń w zasadzie nie można liczyć na zadowalające zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów z zagranicznych rynków. Współpracujemy z tłumaczami, którzy pod naszym nadzorem przygotowują właściwe tłumaczenia dla naszych klientów.
    • Promocja aplikacji mobilnych, optymalizacja kampanii reklamowych search ads, adwords, video, wizerunkowych z wykorzystaniem największych platform reklamowych. Monitoring kampanii reklamowych, optymalizacja kreacji reklamowych.
    • Monitoring pozycji dla wybranych słów kluczowych, to niezbędny element każdych działań w ramach prac nad lepszą ekspozycją aplikacji mobilnych w sklepie.

Dlaczego warto z nami współpracować?

    • Nad optymalizacją aplikacji mobilnych pracujemy od 2012 roku z wieloma sukcesami.
    • Aplikacje nad którymi pracujemy zostały pobrane ponad 3.000.000 razy przez użytkowników kluczowych systemów mobilnych (Android w sklepie Google Play i iOS w sklepie Apple App Store).
    • Bezustannie monitorujemy rynek i prowadzimy własne testy nad wypracowaniem najlepszych technik optymalizacyjnych.
    • Korzystamy z najlepszych narzędzi na rynku w celu monitorowania zmian w ekspozycji aplikacji mobilnych.
    • ASO to proces ciągłej pracy nad aplikacją, a relacje z naszymi klientami są dla nas absolutnie kluczowe.

Optymalizacja aplikacji dla sklepów:

    • Google Play (Android)
    • Apple App Store (iOS)
    • Amazon App Store (Android)
    • Amazon Underground (Android)
    • Samsung Apps (Android)
    • Samsung TV (Tizen)

Zapytaj o wycenę

Jeśli szukasz firmy, która posiada narzędzia, doświadczony i wykwalifikowany zespół, napisz do nas. Wspólnie będziemy pracować nad ASO Twojej aplikacji mobilnej.